Tuesday, April 26, 2011

baru abes 2 papers tapi gaye cam da abes final tros.xley bla

pagi tadi aku baru abes exam kimia organik.my killer subject,n subjek yang carrymark aku paling haprak sekali.hurm,soalan tdi aku mls nak komen.jnji aku da wat yang terbaek,wlaupon aku taw jwapan aku tuh xbtol.haha..dua jam dalam dewan mmg sejuk gila babeng la smpi aku nak terkencing2 j jwab soalan td.tapi mlas nak bazir mase aku than la dalam setengah jam.huhu..pas abeh j organik td mmg lega gilak la,rase cam da  beh sume exam j,pdahal ade 2 papers g,huhu.

so skang tengah online puas2,n sempat mengopy cte korea dari kawan wat bekalan cuti 4bulan nnti.sok da nak start study utk algebra ngan kimia analisis..ade dalam seminggu la nak study.cam ade 2 mggu study week lak kan.,nak wat cmne,gap exam seminggu.tapi bagus gak ade mase lebih nak revise 2 subjek tu.ok,tadi mase blogwalking,adela aku bace blogger ni merungut sal hidup sebagai pelajar uni ni.hurm.aku pon sependapat la ngan dorang sbb penah x korang rase korang da blaja rajin-rajin kat u ni,xpenah ponteng kelas,fokus mase kuliah,wat elok-elok mase test..tapi tup tup result test kua cam harrrr harreeemmm j markah..hurm serius sakit hati gila time ni..jawab test cam konfiden j ley dapat markah ok.tapi impian hanye tinggal kenangan jla.huhu.markah yang korang dapat cmtu jlaa..aku penah dapat cmni,gila skit hati wa.da la markah test tu 20% tiap test.carry mark lak 60%,final 40% j..kalu da carrymark pon trok,cmne nak cover mrkah penoh tu,kalu dpt 40% utk final pon kdg2 xtentu dpat B gak.,huhu,sadis tol..

dlu mase 1st sem aku xkira sgt carrymark2 bagai ni..sengal j kan,yela aku men hentam j..tapi sem 2 ni aku begitu berkira ngan carrymark sume ni,sem ni pon aku asek tension sbb memikirkan sume bende ni..penat btoi rasenye..rase nk balik k skolah ngan matrik balik j!mase aku kat matrik, aku igt kat matrik la mse hdup aku yang paling tough,rupenye hdup kat u ni lagi tension!sape yang kate hdup kat u lagi rileks dlu?aku nak hempuk die laju2 ngan batang togeh..haha..sakit x?tension ngan esaimen yang melambak,lab report g,test g.huuhu..bila da dekat final lagi rase terbeban,ngan carrymark yang bagoss sgt n tension nak revise sume bende g..penat taw..pening pale pon btambah smpi abeh sebotoi minyak cap kapak sapu kat pale.hehe,xde la,aku mintak kat kwan j :p

kdg2 kita xtaw camne la nak naikkan pointer,nak naikkan carrymark.pening cari mane la salah kita..sebaiknya kita muhasabah la diri,pikir dalam2 mane salah kita sbb kita j kenal diri kita.aku pon nak igtkan diri aku gak..sbb aku taw aku salu alpa,.mase terluang aku buang cmtu j.hurm.xpe,sem depan kita same-same usaha g ye kwan-kwan.nak ckap bnyak pon diri sendiri masih bnyak g kelemahannya..ok la banyak da aku carutkan kat sini.ntah ade x yang sudi bace k x,haha..aku pon nak wat yang terbaik untuk coming papers ni.so,sila doakan sye ye..:)


No comments: